Onderzoek over spreekbeurt

Laura, een meisje uit groep 7 van de Europaschool Amsterdam bedacht spontaan dat ze van een spreekbeurt een onderzoekje kon maken. Dat deed ze en ze schreef er een mooi verslag over, dat begint zo:  Mijn werkstuk gaat over een onderzoek dat ik gemaakt heb. Eerst had ik alleen bedacht dat ik een onderzoek kon doen met mijn spreekbeurten. Maar later moest ik een werkstuk onderwerp verzinnen! Ik wist niet over welk onderwerp ik het kon doen. Toen verzon iemand dat ik het ook óver het onderzoek kon doen. Vandaar dit onderwerp.

Ik ga onderzoeken bij wat voor spreekbeurt kinderen het meest leren. Een spreekbeurt met allemaal extra dingen (zoals dat je een muziekje laat horen of iets uitdeelt) of een spreekbeurt met alleen maar tekst en geen plaatjes of andere dingen. Ik ga dit onderzoeken door twee verschillende spreekbeurten te houden, met zo veel mogelijk dezelfde onderwerpen. Dit zijn de onderwerpen: Christiaan Huygens en Antonie van Leeuwenhoek.

Dat zijn twee uitvinders. Christiaan heeft de telescoop uitgevonden en Antonie de microscoop. De spreekbeurt over Antonie wordt heel erg leuk, dan neem ik een microscoop mee en laat ik veel plaatjes zien. En met de spreekbeurt over Christiaan Huygens wordt juist een beetje saai, zonder plaatjes of andere dingen maar alleen maar tekst.

Aan het eind van mijn werkstuk schrijf ik het resultaat op van mijn onderzoek. En schrijf ik op hoe het is gegaan met de twee spreekbeurten. Ik ben heel erg benieuwd naar de uitslag van het onderzoek!

Bent u ook benieuwd naar hoe het is afgelopen, a href=”https://www.iederkindeentalent.nl/wp-content/uploads/2014/03/laura-kruit-tekst.pdf” target=”_blank”download dan haar verslag/a

nbsp;

nbsp;